TaDa-ondersteuning

Ons Customer Experience Team is beschikbaar van

9:00 tot 17:00

 

Handige tips om TaDa te beginnen gebruiken.

FAQ

Tips

Wil je weten hoe je de prestaties van jouw locatie kunt verbeteren? 
  1. Accepteer en kondig de aankomende promoties aan bij je gasten voordat ze beginnen. Laat ze weten welke speciale aanbiedingen eraan komen om enthousiasme te genereren en de deelname te vergroten zodra ze live gaan.
  2. Plaats QR-codes op drukbezochte plekken, zoals op tafels, de bar of bij ingangen. Zorg ervoor dat ze goed zichtbaar en toegankelijk zijn, zodat gasten ze gemakkelijk kunnen scannen om aanbiedingen te verzilveren.
  3. Moedig je personeel aan om gasten te herinneren aan de QR-codes en uit te leggen welke voordelen het scannen biedt. Een kleine aansporing van het personeel kan de betrokkenheid bij promoties aanzienlijk vergroten.
  4. Deel je TaDa-promoties op de socialmediakanalen van je locatie. Dit zal meer bezoekers aantrekken, omdat gasten specifiek zullen komen om van de aanbiedingen te profiteren.
  5. Volg de populairste promoties op je dashboard en pas toekomstige aanbiedingen aan op basis van de voorkeuren van je gasten. De juiste promoties kunnen deelname en verkoop verhogen.
  6. Train je team om de promoties aan gasten uit te leggen en hen te helpen bij het inwisselen van aanbiedingen via TaDa, zodat ze een soepele ervaring hebben en terug blijven komen.
  7. Schakel automatische acceptatie van promoties in, zodat promoties van de door jou gekozen merken en producten automatisch live gaan zodra ze beschikbaar zijn.

Algemeen

Hoe wijzig ik de gegevens van mijn vestiging? 

U kunt de details van uw huidige vestiging wijzigen of de betalingsgegevens bijwerken in het tabblad 'Vestiging details'. U kunt ook nieuwe vestigingen toevoegen door uw huidige vestiging in de linkerbovenhoek te selecteren.

Aanbiedingen en promoties

Hoe lang duurt het voordat ik een promotie kan activeren? 

Uw klanten kunnen in een paar stappen een promotie activeren: 1 - scan QR code, 2 - selecteer promotie, 3 - voer mobiel nummer in, 4 - bevestig bestelling.м

Hoe blijf ik op de hoogte van nieuwe promoties? 

U kunt de komende promoties bekijken door regelmatig in te loggen op Portal.TaDaExperiences.nl. Bovendien stuurt AB InBev u maandelijks e-mails met opkomende promoties en gepersonaliseerde herinneringen als u een promotie nog niet heeft geactiveerd.

Is het mogelijk om mijn promoties beschikbaar te maken in het Engels en Frans? 

Ja, uw klanten kunnen de promo's zien in de taal van hun voorkeur. Op het portaal kunt u uw voorkeurstaal wijzigen in het tabblad 'Instellingen'.

Kan ik de promotie pauzeren en opnieuw activeren? 

U kunt uw promotie beheren in het tabblad Promoties door deze te activeren, te pauzeren (de promotie wordt onzichtbaar voor de consument) en opnieuw te activeren binnen de promotieperiode.

Heb ik na elke promotie een nieuwe QR code nodig? 

Wanneer nieuwe promoties worden geactiveerd, zijn ze automatisch toegankelijk via de unieke QR code.

Kan ik promoties hebben op andere producten dan AB InBev bieren? 

Momenteel zijn TaDa promoties uitsluitend beschikbaar voor AB InBev biermerken. Als u ideeën hebt over productverbeteringen die uw TaDa-ervaring kunnen verbeteren, deel ze dan met ons door te klikken op de knop 'Geef feedback' links onderaan het scherm.

Hoe verhoog ik het aantal ingewisselde promoties in mijn vestiging? 

Zorg ervoor dat TaDa QR codes zichtbaar zijn voor uw gasten, of ze nu voor de klant worden geplaatst of geïntegreerd zijn in uw bestaande menu. Zorg ervoor dat uw personeel goed getraind is op de tool en goed op de hoogte is van de lopende promoties in uw POC. Zo kunnen ze deze promoties proactief voorstellen aan uw consumenten, waardoor uw verkoop stijgt en uw consumenten optimaal tevreden worden gesteld!

Betalingen

Kan ik de status van de promotie en de details van de uitbetaling krijgen? 

U kunt de status van uw promoties volgen onder het tabblad 'Bestellingen' en het aantal ingewisselde promoties en het terugbetalingsbedrag controleren. Elke maand wanneer er een terugbetaling plaatsvindt, ontvangt u een e-mail van support@admin.mybees.be voor de uitbetalingsperiode met het aantal ingewisselde promoties en het terugbetalingsbedrag.

Bovendien is er een promotierapport beschikbaar in het tabblad Bestellingen met een uitsplitsing van de terugbetalingsbedragen.

Hoe zorg ik ervoor dat het betalingsbedrag juist is? 

Alle bestellingen moeten door de gasten worden bevestigd op hun mobiele apparaten. Aangezien TaDa niet verbonden is met uw betalingssysteem, moet u ervoor zorgen dat uw personeel de bevestiging op het scherm controleert bij het opnemen van de bestelling.

Welke gevolgen heeft de terugbetaling van AB InBev voor de btw? 

AB InBev vergoedt jouw inkoopprijs voor het bier. Dit bedrag is inclusief btw.

Hoe codeer ik TaDa Promoties in mijn ePOS-systeem? 

BEES promoties worden niet automatisch weergegeven of aangemaakt in uw ePOS-systeem. U bepaalt zelf hoe u deze promoties in uw ePOS codeert. Over het algemeen gebruiken TaDa vestigingen een van de volgende benaderingen:

De eerste optie is om alle promotiemechanismen (-1€, 33% korting...) te activeren als een algemene 'TaDa Promo' (als de optie beschikbaar is in uw ePOS) en toe te passen bovenop het geselecteerde SKU. Als uw ePOS het toelaat. Het kost een minimale inspanning aan de ePOS-kant, terwijl het volgen van TaDa promoties in uw ePOS mogelijk is.

De tweede optie is om elke promotie toe te voegen als een nieuw item in uw ePOS en het de juiste naam te geven (bijvoorbeeld: 'TaDa Jupiler -1€ maart'). U krijgt dan een gedetailleerder beeld van de promoties. Dit is over het algemeen mogelijk op elke ePOS en biedt nog steeds een duidelijke tracering, maar u moet elke nieuwe promotie die u accepteert coderen als een nieuw item in uw ePOS.

Is er een limiet aan promoties? 

Promotielimieten zijn wettelijk verplicht om verantwoord drinkgedrag te garanderen. Elke promotie op TaDa heeft een specifieke reeks limieten die nationaal, op de vestiging en/of op de consument kunnen worden toegepast om verantwoord drinkgedrag te waarborgen.

Hoe controleer ik of een klant de limiet niet overschrijdt? 

Limieten worden automatisch ingesteld en bijgehouden wanneer de bestelling wordt geplaatst. Als de dag-/maandlimiet is bereikt, worden de promoties grijs en kunnen uw klanten ze niet meer selecteren.

Klanten ontvangen een terugbetaling op maandelijkse basis 
  • Voor promoties die niet over meerdere kalendermaanden lopen, ontvangt de klant de betaling voor de bestellingen binnen 10 werkdagen na de einddatum van de promotie; ​ 
  • Voor promoties die over meerdere kalendermaanden lopen, ontvangt de klant nog steeds maandelijks een betaling voor de bestellingen die tussen de eerste en laatste dag van de huidige kalendermaand zijn geplaatst. De betaling wordt binnen 10 werkdagen na elke kalendermaand ontvangen.

Overigen

Waar kan ik mijn klantennummer vinden? 

Je klantnummer begint met 29- of 40- en kan je vinden in je BEES account . Als je jouw klantnummer niet kan vinden, neem dan contact op met ons Customer Experience Team via BEES, klantenservice.horeca@ab-inbev.com of +31 (0) 76 525 3800 (ma-vr van 9:00 - 17:00).

Heeft u nog vragen of wilt u contact opnemen ons Customer Experience Team? 

Als je hier geen antwoord vindt, neem dan contact op met ons Customer Experience Team via BEES, klantenservice.horeca@ab-inbev.com of +31 (0) 76 525 3800 (ma-vr van 9:00 - 17:00).